"aku punya satu seribu juta impian."

Wednesday, January 15, 2014

bahagia dan duka

kita cetus bahagia .
tanpa sedar diri sendiri pencetus duka 
kenapa cari bahagia 
kalau masih sedar diri masih belum punya kekuatan untuk terima duka 
walhal kita dah tahu 
kebahagiaan di dunia bukan suatu yang mutlak 
pasti akan ada duka . 
pasti jangan disangkal 

kenapa dipersalahkan orang lain bila kita duka 
padahal bila putar balik cerita lama 
kita penyebab utama duka itu datang 
tanpa sedar ataupuu 
saja tak mahu salahkan diri sendri 
kenapa ? ahh kau tahu jawapannya 

senang nak cari bahagia ?
bahagia sebenar bagaimana ?
bahagia ke kalau gelak terlolong sana sini 
sedangkan dalam hati ? kosong tanpa setitis rasa bahagia 
mungkin hanya aku seorang yang rasakan

aku tak cakap aku tak bahagia 
dan aku tak cakap aku duka 
kerana setiap hari bahagia dan duka akan datang tanpa diundang 
ahh perempuan biasalah kan :)

moga sahaja kamu semua bahagia 
dan ingat jika ada duka 
duduk - tenang - ingat ayat aku
"diri sendiri cipta duka itu, tak apa dunia kan berputar nanti dia bagi lah balik bahagia." then smile . easy :) 

sebenarnya pokok pangkal sekarang . 
positifkan diri anda . 

**menaip tanpa berfikir . ayat keluar tanpa perlu fikir apa yang perlu ditaip . sekarang pukul 1:40 pg dan selamat malam semua . 

No comments:

Post a Comment