"aku punya satu seribu juta impian."

Sunday, January 26, 2014

dunia ni macam nak runtuh
macam macam berlaku
kadang kadang terfikir
apa jadi lepas dunia dah tak ada
eh takutnya
persiapan 0.1 pun masih belum ada

tak lama lagi

bismillahirrahmanirrahim
assalamualaikum

tak lama lagi dah pulang ke tempat asal . tempat di mana kita bebas dari peraturan . bebas dari peraturan universiti teknologi mara , pahang, kampus jengka.  tapi peraturan dunia masih lagi kekal . takkan pernah hilang hingga mati .

dan selepas itu . pasti akan terikat dengan peraturan lain . misalannya peraturan di tempat kerja .paling tidak pun peraturan di alam universiti lain . haih . bagaimna agaknya rasa keluar dari kawasan ni dan terpaksa mengadap dunia luar . adik beradik semua dah punya keluarga . mak abah dengan dunia mereka meniti hari hari hari tua .terpaksa berdiri atas kaki sendiri . berbekalkan tah berapa ribu punya pengalaman dan pengetahuan moga saja aku mampu harungi liku liku cerita dunia ini . hm

s

Wednesday, January 15, 2014

bahagia dan duka

kita cetus bahagia .
tanpa sedar diri sendiri pencetus duka 
kenapa cari bahagia 
kalau masih sedar diri masih belum punya kekuatan untuk terima duka 
walhal kita dah tahu 
kebahagiaan di dunia bukan suatu yang mutlak 
pasti akan ada duka . 
pasti jangan disangkal 

kenapa dipersalahkan orang lain bila kita duka 
padahal bila putar balik cerita lama 
kita penyebab utama duka itu datang 
tanpa sedar ataupuu 
saja tak mahu salahkan diri sendri 
kenapa ? ahh kau tahu jawapannya 

senang nak cari bahagia ?
bahagia sebenar bagaimana ?
bahagia ke kalau gelak terlolong sana sini 
sedangkan dalam hati ? kosong tanpa setitis rasa bahagia 
mungkin hanya aku seorang yang rasakan

aku tak cakap aku tak bahagia 
dan aku tak cakap aku duka 
kerana setiap hari bahagia dan duka akan datang tanpa diundang 
ahh perempuan biasalah kan :)

moga sahaja kamu semua bahagia 
dan ingat jika ada duka 
duduk - tenang - ingat ayat aku
"diri sendiri cipta duka itu, tak apa dunia kan berputar nanti dia bagi lah balik bahagia." then smile . easy :) 

sebenarnya pokok pangkal sekarang . 
positifkan diri anda . 

**menaip tanpa berfikir . ayat keluar tanpa perlu fikir apa yang perlu ditaip . sekarang pukul 1:40 pg dan selamat malam semua . 

Sunday, January 12, 2014

kadang kadang manusia perlu bersendiri 
bersendiri dari segala jenis manusia 
cari apa sebenarnya yang kau mahu dalam hidup 

aku hampir putus asa 

aku mahu hilang dari semua . 

assalamualaikum

Saturday, January 11, 2014

tidak tahu siapa berpenghuni

blog ini .
aku hanya hadap bila aku rasa aku mahu menaip sesuatu yang tak mampu diutarakan
aku tak tahu siapa yang membaca .
bila ratenya menaik . aku tahu ada yang sedang membaca
dan terima kasih untuk bacaan itu .
biarpun aku tak kenal siapa kamu
mohon jangan pertikaikan
setiap patah perkataan yang kau lihat
aku hanya menaip
menaip dengan penuh perasaan
berjuta satu perasaan
dan andai kamu rasa apa yang aku rasa
terima  kasih
andai tidak tahu apa apa
diam dan teruskan membaca jalan cerita gadis 21 tahun ini .

sekian

mimpi yang tak pernah sudah

mimpi
aku tidak tahu
mengapa dan apahal
mimpi itu datang .
cerita yang bersambung .
setiap kali mimpi .
terdapat jalan cerita yang menakutkan hati
bangun
lalu ada butir butir air di mata
kenapa ?
mungkin terlalu memikirkan
mungkin terlalu takut
takut mimpi itu datang pada realiti
dan mimpi itu saja datang nak mengganggu tidur lena aku
acah permainan
persis game dota
wahai mimpi
tolong berambus
aku tak mahu kamu datang terjah
tolong berambus
bilang aku
aku mahu persis seperti izzah
izzah di dalam ombak rindu
kerna aku tahu
kebahagiaan untuk yang paling tersetia .

sabar .
ini baru permulaan

Friday, January 10, 2014


sometimes 
i cannot run for this feeling 
feeling of what ? 

as a human you know 


Tuesday, January 7, 2014

i will stay

why i'm too scared
why i'm too love
why i don't want to lose you?
because i want to keep my promise
promise for myself
i will loyal to my next
whatever it is
whatever happen
 i will stay .
no matter how hard it is .

Monday, January 6, 2014

aku mahu jerit .

jerit sekuat alam

JANGAN AMBIL DIA !

dan itu hanya dalam hati .

dan menangis .

lalu tidur ulit mimpi seram

tanpa siapa .

tuhan . bantu aku .


ini bukan cara aku
melalak terhuyung hayang pertahankan medan aku
tapi
selagi aku boleh bertahan aku bertahan
siapa pun datang aku sebat
dia medan aku
medan kasih sayang aku
kalau dulu aku bisa bertahan segala duri duri
takkan mungkin kali ini aku mahu mengalah ?

aku akan pertahankan hati ini
untuk terus setia
untuk terus menjadi kekasih


tuhan
kalau mungkin dia akan pergi
aku mohon .
biarlah dia pergi bila aku dah mampu untuk dia pergi
tolong jangan biar aku lihat dia pergi
bila aku masih mahu tersenyum bahagia
aku mohon ya .


sudah aku bilang pada hati . jangan terlalu sayang . jangan terlalu taksub dengan cinta yang ada di dunia 
aku degil . aku ikut kepala . konon remaja lah kan? 

tahap suka aku sudah bertukar sayang .
dan aku tahu tahap sayang ini sudah melebihi tahap dia 
dan bila tahap itu sudah sampai tahap maksimum
aku ditimpa malapetaka yang tah datang dari mana
sialan doh bila kau sedih seorang diri .
rasa macam damn habis 


aku tengah sedih
aku tengah menangis .
 menangis tanpa siapa pun sedar yang aku menangis
aku menangis sambil dengar lagu "aku menantimu".
apa yang aku menanti ?
aku menangis dan aku terus taip tanpa henti
ini tulisan aku .




Friday, January 3, 2014

respect please

i know
he's not fully mine
he's just my boyfriend . 
but can you find others?
respect please
can you ?