"aku punya satu seribu juta impian."

Saturday, November 16, 2013

campuran cerita abc

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum

tak lama je lagi dah berambus angkat kaki pergi sana . pergi mana lagi . pergi meneruskan perjuangan di medan ilmu lah . tapi lu relax la k . 5 purnama selepas itu . aku akan menampal gambar memegag segulung kertas yang ditulisnya diploma holder mungkin . doakan saja aku mampu saingi abang dan kakak kakak aku yang lain ya ? biar mak dan abah senyum sikit.

selepas itu ?

kononnya mahu lanjutkan pelajaran hingga ke peringkat lebih tinggi . al maklumlah . zaman sekarang juta juta manusia bijak . sebelum lanjutkan pelajaran kononnya lagi mahu cari sedikit pengalaman . jadinya mahu kerja bentar sebelum kembali memerah otak . itu konon la . bak kata manusia sejagat, kita hanya merancang , tuhan yang menentukan . cita cita itu bagus . anganan itu boleh buatkan kita semakin maju . :)

pasal kahwin nikah gua tak nak cerita .
dia datang jumpa mak dan abah . gua rembat je lah .

kau tahu jenis manusia yang buang tebiat ? itu adalah aku .

tak tahu lah kenapa . mengapa dan kenapa .
aku memasak . ulang . memasak . its not cool okay . cool actually . but for me . it just like what ?? aku memasak . sumpah buang tebiat . haha

orang kata .pikat hati suami dengan perut dia . and now i realize why people say like that .
so sebelum kahwin kena lah belajar memasak . so aku yang kaki tong gas ni . pun bertatih la memasak . cari alternatif sendri beli buku . surf internet . tengok orang masak dari jauh . so buang tebiat u know . so so so .


look . this is first time and will not the last time okay . 


haha . macam nak tergelak tengok sendiri . walaupun hambar . tapi aku masih boleh makan . sendiri makan .so memang takkan ada sayur . so tu lah . masak masa along tak ada . then, along balik rumah, tanya kenapa dapur berminyak . buat muka tak tahu then cakap "idk"

sesuap nasi dicari untuk perbelanjaan harian . boleh lah buat bekal nanti sampai uitm Jengka . 


selain dari bekerja . aku telah memenuhkan masa dengan aktiviti yang sihat . say yeay to me . aku telah pun melibatkan diri dalam Fit Club Wellness Centre . iaitu salah satu club untuk tampil sihat lagi bergaya . ini lah geng geng baru . cuma aku berbeza sikit . mereka semua adalah peserta Fit challenge . bertanding untuk tampil sihat (bahasa mudah kurus) cumanya aku hanyalah pembakar semangat . aku cuma ahli club sahaja . tak masuk pun pertandingan tu . tak layak . haha . tahun depan boleh jadi coach . ahh tak sabar nak jadi coach . site income . :)

rata ratanya . cuti kali ini agak singkat . dan tak best . tak pergi mana mana . langsung tak . sadis hidup kalau setiap ahli keluarga dah ada keluarga sendiri . haih . 

so bye . 

moga ketemu lagi 
:) 

No comments:

Post a Comment