"aku punya satu seribu juta impian."

Saturday, October 26, 2013

chan malichan saya pergi

bismillahirrahmanirrahim
assalamualaikum

bibir terukir senyuman yang tah siapa gerangan yang dipikirkan . jadah tah



aku datang sini dengan harapan ini bukan kali pertama dan kali terakhir aku jejakkan kaki ke tanah sawah padi ini . :)




memang seumur hidup 19 tahun 10 bulan ini aku tak pernah jejakkan kaki ke bendang . biarpun aku orang negeri sembilan yang kononnya ada sawah padi kat sana . lantak . keterujaan untuk tangkap gambar kat sawah padi memang salah satu idaman aku sebelum mati . dan terima kasih . nanti aku mati . aku tak kempunan. 


selipar andong aku rembat . jeans lusuh aku sarung . lalu kat tepi tu . terjerit jerit macam orang gila royan . kene semut api yang bengkaknya sampai hari ni tak surut surut . banyak k . tergelincir jatuh . dalam hati takut gila kalau ada pacat ke ular ke lipan ke tapi wat lek wat cool . tapi hey dude . i love okay . 

tak faham kenapa ada love love tu . camera rosak 
 terima kasih lah bawa hamba jejalan di sekitar tempat kamu ini . hamba berbesar hati . lain kali bawa lagi ya .

ada satu lagu 

chan malichan oi oi 
chan malichan oi oi
chan malichan 
dah pergi chan chan :) 








Thursday, October 10, 2013

aku nak bebel

aku tak sabar untuk tunggu 
apa yang tuhan rancangkan untuk aku 
dan aku harap 
kau adalah salah satunya 

aku tak minta 
untuk jatuh sayang 
mahupun jatuh kasih 

itu semua tuhan punya rancangan
dan aku mengiyakannya

aku pernah kasi tikam hati adam 
itu aku akur . 
dan aku tak mahu itu berlaku sekali lagi . 

aku akan bertahan . 
pertahankan hati aku .
untuk terus dengan engkau . 

kau tahu siapa ?






Friday, October 4, 2013

graduan semester 4

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum

boleh tak angkat tangan siapa yang tukang baca blog usang ini ? tak tahu gerangan siapa yang suka baca tutur taip aku ini .

bukan nak cakap besar atau nak naikkan hidung sampai ke langit . tapi hakikat memang dah betul .
semester empat sudah pergi berlalu berambus tadi pukul 12 tadi . tutup mata buka mata dah habis . eh cepatnya ?

jalan cerita untuk semester ini rata rata berbaur manis . dengan kehadiran kawan . dengan kehadiran arjuna . manis dia ada yang terlalu manis dan ada juga berbaur garam dan sedikit cuka . ala biasalah tu . hidup . tak nak semua tu . gi la masuk kubur . hey . dalam sana lagi macam macam rasa ada .

terima kasih semua pendidik untuk semua subjek . moga kalian dapat apa yang kalian inginkan dari anak muridmu yang entah apa apa pembelajaran dia semester ini.

terima kasih untuk siapa yang pernah membantu dari segala segi . moga allah membalas jasa kalian.

silap aku banyak bercakap . sampai satu tahap orang naik menyampah . aku terbuka . sangat terbuka untuk terima setiap satu nasihat . dan terima kasih untuk itu ya .

dan maaf di atas segala karenah yang menjengkelkan

untuk yang ada dalam hati .
terima kasih .
you are one of the reason why i smile for this semester . tq for that
moga kau tak putus asa buat aku senyum lagi ya ? love

tak sabar untuk teroka kisah semester hadapan . moga lagi indah .
bye

xoxo