"aku punya satu seribu juta impian."

Sunday, June 9, 2013

kini

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum

kalau semalam aku bangun . jutaan kereta . asap tebal . hiruk piruk manusia . teh tarik mamak . nasi lemak makcik depan . aku berjalan . naik LRT berhimpit dengan jutaan manusia yang lahir dari seluruh pelosok dunia . bangla . indon .myanmar pun tumpang sekaki . itu semua kehidupan aku sejak satu bulan yang lepas .

kalau hari ini pulak . aku mula bangun . pandang sebelah . rakan seperjuangan uitm .pandan depan meja belajar . pandang kiri . almari baju . pandang kanan . dinding . pandang luar . bangunan pembelajaran diliputi jugak dengan pokok2 yang gah berdirinya . rata rata nya baik baik belaka . bersyukur nya aku masih dapat hidu tanah Jengka untuk mengharungi semester 4 . mohon mohon kali ini lebih baik dari segala yang dah lepas .

untuk kali yang ke empat ini . aku doa moga dikongsikan gelak ketawa bersama roomate kesayangan yang sorang pun aku tak kenal .hihihi . masih belum kenal lagi . duduk berasingan jauh dari sahabat handai yang sama sama berjuang di kelas F membantutkan aku untuk menganyam ketupat raya nanti . jauhnya kami . meereka semua di Blok A dan aku tercampak di Blok B . apakan daya . aku syukur masih dapat kolej yang lengkap dengan semua pelengkapan .

untuk kali yang ke empat ini . aku masih kekal di medan yang sama . kelas F medan aku . dan aku akan cuba untuk setia kali ini . :)

untuk kali yang ke empat ini . aku masih berdiri di atas kaki sendiri . tiada lelaki yang bertakta. alhamdulillah . aku masih bernafas tanpa lelaki . yeah . :) mudah didekati . sukar dimiliki . aku pegang prinsip itu . teringat pesanan bos . "jadikan diri ada nilai tersendir , baru lelaki respect." ku genggam hingga kini dan mudahan hingga dapat suami .

untuk kali yang ke empat ini . aku berdoa sama seperti kalian . minta yang baik-baik saja berlaku . cuba untuk mengurangkan percakapan . cuba untuk mengurangkan umpatan malaya perempuan . jaga diri . jaga makan sudah tentu . 46kg . try harder :) mohon boleh kejar kembali CGPA yang sudah jatuh berdentum . mohon doa juga sama ye ? nanti allah balas .



ya allah rindunya kehidupan sebulan lebih yang lepas . :(


No comments:

Post a Comment