"aku punya satu seribu juta impian."

Friday, June 28, 2013

the reason why i smile

Bismillahirrahmanirrahim 
Assalamualaikum

Allah bagi aku kawan terbaik di sekeliling . ada pun yang kaki mencarut, ada pun yang kaki mengamuk , ada pun yang kaki menengking, ada pun yang kaki merokok, ada pun yang kaki bersosial. semuanya . ada . ada juga yang kuat mengingati tuhan yang satu, ada yang kuat beristighfar, ada yang labuh bertudung manis . 

mungkin . segelintir tidak suka pada sesetengah . tapi aku yakin allah berikan mereka atas sebab yang tertentu . pasti punya dan tak perlu sangkal . itu habis cerita 

sebelum aku teruskan lajuan typing aku . aku fikir hampir seribu kali . nak tulis atau tak . tapi aku putuskan untuk taip . hehe . bendoi . 

nah . Allah bagi 2 insan ini . untuk meniti hari kebahagian aku . jangan risau . yang kedua selepas tuhan yang satu  . mak dan abah tetap carta teratas . tak terganjak dek masa . 


siapa tak kenal si jantung hati aku . sedangkan nama dalam contact phone pun aku tulis "wahidah sayang." nampak tak . allah bagi dia . dan alhamdulillah so far so good . terima kasih . i will keep this relationship babe. 


cukup aku paparkan wajah si tampan hati . cett poyo . selain dari insan gemilang, he's the reason why i smile like crazy person . serious . padahal tak ada lah lawak sangat lawak dia . but, i don't know . al maklumlah . orang baru . watak baru . Allah kasik pinjam dia . aku tak tahu sama ada lama atau sekejap . dan aku titip doa moga moga dia lama . kalau bukan dia, aku tahu allah ada cipta satu cerita . 

eh jangan nak gelabah . dia cuma kawan seperjuangan di tanah pembelajaran . 
tapi
tak tahulah nanti . tapi tak kot  tapi tah . eh .bla .malu .

sincerely 
Ika 


Friday, June 21, 2013

:)

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum

kalau dulu aku benci .
kalau dulu aku menyampah .
kalau dulu aku nafikan .
kalau dulu aku biarkan .
kalau dulu aku pinggirkan .
kalau dulu aku rabunkan .

itu cerita dulu

benci aku bertukar sayang
menyampah aku bertukar suka
nafikan aku bertukar jujurnya aku
biarkan aku bertukar mengambil berat
pinggirkan bertukar berdampingan
rabunkan bertukar panaroma indah

aku mohon . aku berdoa . kalau ini ikhlas . jujur . biar yang dulu terus menjadi dulu . biar yang kini terus ke taman terindah yang Allah janjikan .


mereka nadi semangat . sahabat susah senang . gaduh tak kira masa . perbincangan jalan penyelesaian .


biar aku jadi muslimah terbaik . dan selepas itu aku bersedia untuk ke tahap selanjutnya . in syaa allah . 





Tuesday, June 18, 2013

perihal aku

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum

kali ini. aku cerita dari hati ke hati . 

allah pinjamkan dia untuk aku . derita aku dahulu . bencinya aku dahulu . menyampahnya aku dahulu . 
itu perihal dulu . kalau ini kasih sayang allah bagi untuk allah buktikan masih ada lelaki untuk aku . aku harapkan ini kebahagiaan yang berpanjangan . bukan sekadar hiasan dunia . tapi sepenuhnya untuk aku rasa pinjaman cinta dari allah di dunia dan di syurga . aku tak minta banyak . cukup pimpin aku ke jalan yang indah belaka dan tentunya dengan izinNya . ini baru permulaan . aku yakin akan ada durjana yang bakal tiba . in syaa allah . aku mampu . untuk kedua kali . aku cuba . mudahan aku pemilik apa yang sudah hilang di belakangmu . 

ketembaman yang melampau . ahh stress 



Sunday, June 9, 2013

kini

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum

kalau semalam aku bangun . jutaan kereta . asap tebal . hiruk piruk manusia . teh tarik mamak . nasi lemak makcik depan . aku berjalan . naik LRT berhimpit dengan jutaan manusia yang lahir dari seluruh pelosok dunia . bangla . indon .myanmar pun tumpang sekaki . itu semua kehidupan aku sejak satu bulan yang lepas .

kalau hari ini pulak . aku mula bangun . pandang sebelah . rakan seperjuangan uitm .pandan depan meja belajar . pandang kiri . almari baju . pandang kanan . dinding . pandang luar . bangunan pembelajaran diliputi jugak dengan pokok2 yang gah berdirinya . rata rata nya baik baik belaka . bersyukur nya aku masih dapat hidu tanah Jengka untuk mengharungi semester 4 . mohon mohon kali ini lebih baik dari segala yang dah lepas .

untuk kali yang ke empat ini . aku doa moga dikongsikan gelak ketawa bersama roomate kesayangan yang sorang pun aku tak kenal .hihihi . masih belum kenal lagi . duduk berasingan jauh dari sahabat handai yang sama sama berjuang di kelas F membantutkan aku untuk menganyam ketupat raya nanti . jauhnya kami . meereka semua di Blok A dan aku tercampak di Blok B . apakan daya . aku syukur masih dapat kolej yang lengkap dengan semua pelengkapan .

untuk kali yang ke empat ini . aku masih kekal di medan yang sama . kelas F medan aku . dan aku akan cuba untuk setia kali ini . :)

untuk kali yang ke empat ini . aku masih berdiri di atas kaki sendiri . tiada lelaki yang bertakta. alhamdulillah . aku masih bernafas tanpa lelaki . yeah . :) mudah didekati . sukar dimiliki . aku pegang prinsip itu . teringat pesanan bos . "jadikan diri ada nilai tersendir , baru lelaki respect." ku genggam hingga kini dan mudahan hingga dapat suami .

untuk kali yang ke empat ini . aku berdoa sama seperti kalian . minta yang baik-baik saja berlaku . cuba untuk mengurangkan percakapan . cuba untuk mengurangkan umpatan malaya perempuan . jaga diri . jaga makan sudah tentu . 46kg . try harder :) mohon boleh kejar kembali CGPA yang sudah jatuh berdentum . mohon doa juga sama ye ? nanti allah balas .



ya allah rindunya kehidupan sebulan lebih yang lepas . :(


Sunday, June 2, 2013

say goodbye

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum

bangunan megah dah nak halau . bangunan pembelajaran sudah memanggil masuk .alahai. rasa sekejap sangat cuti semester kali ni . sepanjang cuti semester . bermacam masakan aku makan. bermacam minuman aku minum , bermacam bauan aku hidu . bermacam panorama aku lihat . rata rata semuanya indah, sedap, wangi . alhamdulillah . aku dipertemukan dengan mereka yang sangat lah biul otaknya .

penipuan satu dosa . haha . ampun abang dan kakak sebab aku terdusta bila mahu menginginka sebuah pekerjaan yang halal . hasilnya aku tau aku bagus dalam bab itu . bukan sengaja menipu . tapi kalau tak tipu belum tentu kita semua dapat jumpa bukan ? belum tentu kamu kenal sama ika . :)

ini untuk tatapan .


 secara officialnya . ini panorama aku . aku dikelilingi . rokok . cerut . dan pencukur . hahaha . i love this place .sinilah tempat aku luahkan senyuman aku pada customer .



dia 24 . dia berkahwin . dia adalah ibu . dia adalah pekerja . dia nor baizura . dia orang pertama yang mengajaar erti cashier . hahhaa


dia orang pertama cakap aku wangi . dia addict dengan wangian aku . dia syameer . 


dia mat rempit sejati yang handsome taik kucing . haha . segala penat lelah harungi bersama . cerita perihal awek dia . salah satu kerja aku juga . dia macam awak  :) dia adalah york a.k.a syahid 


dan dia adalah seorang yang mudah kena tipu dengan saya . haha . dia adalah manager kesayangan kami .  . dia adalah faizal 


dan dia . kami dah gaduh sebenarnya . tapi . gaduh manja . haha . dia tak tahu nak cakap apa pasal dia . dia faizal jugak . 


dia sahabat . uitm machang kelantan . single . but taken by me . hahah. dia wawa . 



yang comel lote . budak baru . gantikan aku . moga kau kekal di sana ye . why i'm wearing pink shirt ? because a leader . haha . tak arh .well  i will miss them . serious . 


ini panorama indah . thanks a lot for the wonderful experience guys . thanks for a lot of story . everything will keep in my mind . (pahal english aku) . to brother brother polis . kerja elok elok .toksah nak menggatal . bini kat rumah dah cantik dah . to maintanance . terima kasih . to . bro jaga tiket . thank you . to crush yang selalu pergi subuh pakai kopiah . jaga mata . :)

sincerely 
ika .