"aku punya satu seribu juta impian."

Tuesday, March 12, 2013

unexpected mistake

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum

hari ini guna aku

aku buat salah kat orang tanpa aku sedar kadang-kadang . bila mulut dah mula berbicara . kadang-kadang aku akan cakap benda yang aku tak terfikir nak cakap . senang cerita . cakap tanpa guna akal .yakni . matlamat percakapan . objektif percakapan, tujuan percakapan dan kesan percakapan . (apahal)

orang selalu cakap . sebelum buat atau cakap sesuatu benda tapis dengan minda terlebih dahulu . tapi kalau aku dah mula bercakap . minda automatic tak nak berfungsi . apahal . kesan . aku tanggung . sebab bercakap ikut sedap mulut . buat ikut sedap rasa .

aku sedar .aku mudah gaul dengan sesiapa yang baru aku kenal . aku sedar mulut ku lantang walaupun baru beberapa saat aku kenal orang itu . itu kelemahan aku .dah lama sangat aku sedar benda tue . tapi acane aku nak ubah kalau benda tu datang sendiri . kalau boleh halau dah lama aku halau . tau tak .

aku bersyukur (alhamdulillah) aku ada sahabat yang lantang bercakap bila aku buat salah . memang la kenkandang rasa malu bila dia tegur salah aku . tapi apalah sangat kemaluan (malu) tu bila dibandingkan orang benci kita ? betul tak . jadi .kesimpulan . terima apa yang orang cakap tue . betulkan . dan avoid it . faham norli ? (angguk)

to readers . (kalau ada)
ni aku nak bagitau . amaran terakhir untuk semua yang kenal aku . amaran .

korang kalau aku ada sakitkan hati korang . walau sekecil zahrah mana pun . walaupun setitik mana sekalipun . tolong bagitau boleh . i will open . terbuka dalam bahasa melayu ni . tolong lah. kalau malu cakap kat hot stuff macam aku ni (mintak kaki) korang mesej . nah no (019mintak sendiri) . kalau korang tak tegur mana mungkin aku nak tau salah aku ????? faham tak !!! :) muah .

nasihat berguna dari aku .
orang tegur terima jangan melenting . full stop .


"salah ke cara pegang rabbit ni ? oh i'm sorry . lain kali insyaallah tak buat lagi . terima kasih ye"


i love you . 
xie xie :'*




No comments:

Post a Comment