"aku punya satu seribu juta impian."

Friday, March 1, 2013

dosa tertanggung

bismillahirrahmanirrahim
assalamualaikum .

sekarang ni jam menunjukkan pukul 1.41 a.m . agak lewat ye anak anak . bukannya buat apa pon . tak boleh tidur . sebab petang tadi dah tidur . apa nak jadi tah tidur waktu asar .

dosaku

ahh . cakap mengenai dosa . kalau dikumpulkan , belum tentu dapat menangani gunung evrest tu . banyak kan dosa .

nikah

woi . siapa tak nak nikah habak maih kat aku .. nak tau tak dulu . kalau orang tanya , saya bila nak nikah . mesti saya cakap saya nak nikah umur 28 lepas beli rumah, lepas beli kereta , lepas dapat kerja tetap . sebab tak nak terlalu harap pada lelaki . itu dulu . dulu . tapi sekarang . asal boleh nak nikah awal . sebab, baru saya sedar . dunia ini terlalu banyak dugaan yang menyebabkan kita ini terikut hawa nafsu terutama zina . nauzubillah .

apa kena mengena dosa dengan nikah . ?
macam biasalah kan . kan saya dah cakap semua perempuan dalam dunia ni pantang nampak lelaki . begitu juga sebaliknya . kekadang saya rasakan, lelaki lah penyebab utama yang menghalang saya terus kepada allah s.w.t . esh esh esh . hina nya lahai saya ni kan . so jalan penyelesaian . nikah . kah kah kah

tapi

untuk lelaki yang kat luar tu kan? korang ready ke nak nikah ? ready !! korang ready ke nak tanggung dosa bakal isteri korang ? tut . tut . tut . hah . tanggung dosa . fuhyooo . bapak besar gila tanggungjawab lelaki . tanggungkan dosa woi . jangan memain . untungnya perempuna

so

para wanita . kalau korang sayang bakal suami korang . siap sedia untuk menjadi isteri yang solehah yang menyenangkan hati si suami . untuk bakal suami . persiapkan diri korang untuk mengajar bakal isteri menjadi ornag yang diredhai allah . supaya nanti dapat lahirkan anak yang soleh dan solehah . dan juga dapat bersama sama duduk dekat syurga allah .



jap jap . apahal aku cakap benda ni ? malu gila -.-

No comments:

Post a Comment