"aku punya satu seribu juta impian."

Monday, February 11, 2013

wanita tabah

bismillahirrahmanirrahim
assalamualaikum

hai . lelambai . saya tak pernah cerita perihal keluarga saya bukan? bukan sebab saya lupa atau saya malas atau saya geli . eh . tapi ala biasa lah . saya kan anak terakhir dalam keluarga . apa kena mengena . okay sebenarnya saya ini ego . ala biasa lah tu . macam korang tak ego pulak dalam keluarga en ?

wanita tabah

berbalik pada tajuk entri . wanita memang sangat tabah . semua wanita tabah walaupun ada kalanya mereka ada juga jatuh di tangga bertubi tubi . tapi tak ada sapa pon sangka dia mampu berdiri dengan kakinya sendiri tanpa bantuan manusia yang bernama lelaki . mungkin ada . mungkin tiada . lelaki hanya mampu memberi kata semangat dan membuatkan wanita bersemangat . tak akui okay . ada juga perempuan yang bergantung harap pada lelaki . tapi . tapi . itu perempuan . yakni yang masih belum matang lagi . yang masih belum kenal erti kehidupan.


dia adalah seorang wanita . eh memang lah . dah tua dah pun .kah kah kah . dia emak kepada enam orang anak . dan isteri kepada satu orang suami . kira teror la tu kan . walaupun sorang je suami ah kah kah. umur dah nginjak 60 something . tengok dah tau kan . kah kah . kenapa aku gelak . sebab aku ego nak cakap sweet sweet ini . kah kah kah .

dalam rumah dia adalah wira . wirawati sebenarnya . yelah . balik je semua anak anak . semua pangil mak mek mak mek . eh aku pon tensyen . itu sebelum ada menantu . bila dah ada menantu . ada cucu pulak . haishh . nenenenenekeneeneeneekkkk . eh . serabut . tapi dia . tak pernah cakap serabut . marah tu adalah . hehe . eh biasalah . manusia woi .

eh banyak sangat benda kalau nak cakap pasal makcik ni . hehehe . biarlah aku dan keluarga saja yang tahu

yang penting dia adalah emak aku . emak . emak .emak . bukan ibu . haha .


yes . i know i cute . puihhh . rahsia kecantikan? tanya lah emak . dia yang lahirkan saya . walaupun sekarang saya lagi tinggi dari emak . lagi lawa dari emak . 
well . 
jom kahwin. tiba . 

No comments:

Post a Comment