"aku punya satu seribu juta impian."

Wednesday, February 13, 2013

say it alhamdulillah

bismillahirrahmanirrahim
assalamualaikum

alhamdulillah . alhamdulillah .alhamdulillah


terasa allah sangat sayang pada saya bila salah satu permintaan saya termakbul . saya tak minta kaya sekaya bill keith, saya tak minta cantik secantik lisa surihani . saya tak minta kurus sekurus elfira loy .

back

saya cuma minta agar allah lembutkan hati sesiapa saja yang membenci saya . sesiapa saja yang pernah kena maki dengan saya dulu . saya tak pernah lepas untuk minta agar allah lembutkan hati dia . dah alhamdulillah . agak lama saya tunggu allah kabulkan doa itu . dan malam ini malam kami . eh . walaupun bukan seperti apa yang saya harapkan. tapi saya tahu ini jalan terbaik yang allah berikan untuk kami yang bergelar sahabat . :)

saya tahu allah itu maha adil .saya tahu allah itu perancang yang sangat bijak . saya tahu allah palitkan sedikit kerisauan, sedikit keraguan, sedikit permusuhan, sedikit persengketaan di setiap kebahagiaan . sebab mungkin kita terlupa kat allah masa kita tengah dok happy happy kan . so allah panggil kita . muhasabah jap diri tue . lagi satu , allah nak ingatkan kita , yang setiap yang bertemu pasti akan berpisah . orang di sekeliling kita . tidak kira lah mak ke ayah ke . kawan ke. suami ke . bukan hak kita . hak allah. allah pinjamkan je untuk lengkapkan hidup kita  . bila masa orang tu tinggalkan kita , kita kena yakin, yang ada lagi orang yang allah nak kasi kat kita .

yakinlah . allah ada dengan kita . sesukar mana pon kita . Dia takkan uji di luar kebatasan kita

berdoa selagi nyawa masih ada .

**bukan nak jadi baik atau nak jadi ustazah . cuma saya terlalu bersyukur dengan apa yang allah bagi malam ni . alhamdulillah .


No comments:

Post a Comment