"aku punya satu seribu juta impian."

Tuesday, February 26, 2013

apa nak jadi ini

bismillahirrahmanirrahim
assalamualaikum

"kan aku dah cakap . berubah tu susah . selagi aku tak nikah . selagi itu aku banyak kali lakukan zina mata. zina hati, zina telinga, zina macam macam yang kaitannya tidak lain tidak bukan sebab lelaki" .

**ungkapan yang sering saya ngomel sorang-sorang lepas saya buat sesuatu yang dosa

persoalan . demi persoalan . demi persoalan . kenapa kena macam ni ? bila dah ada yang membantu , kita tetap pilih jalan yang hanya menginginkan keseronokan duniawi semata ? kenapa eyk ? padahal tekad gila nak berubah jadi baik dari dedulu . kenkadang rasa macam . esh apa benda aku buat ni . asal aku buat . esh apa benda nak jadi ni . ya allah . haa! baru ingat allah . agak agak la kan . if we do a same thing, allah maafkan? hish mula lah takut kan allah dah tak sayang kita kan? nauzubillah . banyak nya dosa .

kalau dosa kecil tapi buat selalu , bukan dosa kecil . dah jadi dosa besar dah tu .
tapi
kalau dosa besar buat kadang kadang dah jadi apa dah tu ? ya allah . apa nak jadi ni .

penzinaan .
bukan lah zina besar sampai buat anak tu . zina yang kecik kecik . ala lumrah la kan . student perempuan .kalau tengok lelaki ensem sikit, lelaki macho sikit . lelaki sweet sikit . dah memang kena tengok 2,3 kali la . tue dah zina mata dah tu kalau ada niat lain . orang kata dari mata turun ke hati . dah ashik pandang je . takke nanti terjatuh pulak kat hati .dah zina hati . haish . apa nak jadi ni .

boleh tak kalau nak cakap . saya nak belajar jadi seorang perempuan/gadis/wanita yang ada ciri ciri keibuan dan keisterian . :) sebab apa . sebab saya rasa . saya rasa . gila apa . saya nak belajar memasak . saya nak belajar sukakan budak budak . saya nak belajar kemas rumah . dan yang paling penting . belajar jadi perempuan yang lebih berakhlak . amin kan .

orang kata lah . "be yourself" . tapi . saya macam rasa . jap . katakan lah . kita jadi diri kita . diri kita pulak tak suka macam macam benda yang baik . then still we want to "be yourself" to get a better life ? not right ? for me lahkan . better we change ourselves to get a better life . cari lah mana mana idol yang dapat dijadikan contoh terbaik . tak salah nak tiru yang baik baik . macam kita ikut sunnah Nabi s.a.w. :)

sebenarnya apa cerita sebenar ni ?




cerita dia sebenarnya 

mana lah bakal imamku ini . tak nak datang merisik . kurang sikit dosa zina aku kalau dah bersuami nanti . ya allah gatalnya :p

No comments:

Post a Comment