"aku punya satu seribu juta impian."

Monday, January 28, 2013

coretan

bismillahirrahmanirrahim
assalamualaikum .

dulu bila aku ditimpa malapetaka yang bertubi tubi hingga renap rebah,aku mula memaki hamun . aku mula lakukan kerja yang sialan jadinya . aku keluarkan kata kata yang rata ratanya berbunyi kejahilan . dah macam aku ini tak terima qada dan qadar allah .

hari ini .
aku cuba sehabis mungkin untuk ubah ke arah yang memungkinkan kebaikan secara dalaman . ditimbah musibah dan ujian . pada mulanya aku mencarut dalam hati . ya aku jujur .aku mencarut . carutan yang hanya aku dan Dia saja yang tahu . dan tetiba aku teringat satu perkara . aku pakai tudung .aku membawa watak wanita muslimah . kenapa aku kena bagitau carutan itu ? walaupun aku hanya coretkan di dalam hati . haih . malunya allah dengar aku carut .

muhasabah diri . aku bawa bertenang . mungkin allah nak aku kenal erti kesabaran . dah kata pon aku minta allah beri aku kesabaran yang tinggi . so allah nak uji lah kan . istighfar banyak banyak . aku fikir dua perkara . pertamanya , allah mungkin nak uji aku . dan kedua allah nak sedarkan aku tentang niat yang sebetulnya . ya . kita memang acap kali melakukan satu perkara tanpa memikirkan dan meniatkan niat yang betul. so allah nak sedarkan kita lah kan . conclusion . apa benda je yang kita buat . dari sekecil zahrah hinggalah ke besar gajah . niat kerana allah taala . insyaallah .

aku masih belajar untuk jadi yang lebih baik dari hari ini . =)


No comments:

Post a Comment