"aku punya satu seribu juta impian."

Sunday, December 23, 2012

dua ribu dua belas


selang beberapa hari saja yang dapat dihitung melalui jari jemari yang cun ini . maka datang lah tahun baru yang dinamakan tahun 2013. bagi saya tiada langsung perbezaan di antara tahun ini, tahun lepas , dan juga tahun sebelumnya . tahun yang bakal menjenggah harapannya agar kembali manis sama seperti zaman kanak kanak dulu . 

rasanya molek benar kiranya saya menceritakan kembali detik 2012 saya . ahh persetankan skema ayat ini .

dua ribu dua belas memungkinkan umur gua sembilan belas tahun, walaubagaimanapun, disebabkan kelahiran yang begitu lambat, umur sebenar masih lapan belas tahun, dan itu masih kekal sehingtga detik ini . (tak lama je lagi . lu lek je) . pada umumnya . tahun ini tahun yang agak emosi . gua rasa gua banyak membasahi muka bumi ini dengan air mata . kerana sialan sialan yang datang menerjah . gua tak salahkan takdir , sebab gua yakin seratus peratus kalau ada malapetaka yang datang menimpa gua bertalu talu itu tandanya allah nak kurangkan sikit dosa gua yang menimbun banyaknya . jadinya bila gua ada dalam kubur nanti takdalah teruk sangat . ye dok !

dua ribu dua belas , gua di tahun yang kedua , semester yang kedua . harapan menggunung gua sajikan untuk sesi pembelajaran gua, sebab gua semangat nak cemerlang lagi. malang sekali , hasrat gua yang satu itu tidak kesampaian . gua terkandas, dek kerana syaitan yang terdapat dalam diri gua sendiri . gua jatuh bertangga tangga dan tak mampu berdiri di semester yang kedua ini .

cerita perihal cinta pula , era ini juga gua sangat lah degil nauzubillah . pergelokan cinta bagaikan orang yang sudah hidup 50 tahun lamanya . gua jatuh bertubi tubi bila setiap masa gua dikacau dajal dalam diri sendiri . keegooan yang ada dalam diri, membatas diri gua untuk mengungkap kisah lama yang sangat romantik . nasib gua baik , hingga saat ini gua masih kekal bersama si jantung hati walau ada lelaki pemikat hati . ammir hamzah bin rosli . 

perihal keluarga hanya sama . gua tak dapat pun ahli keluarga baru . bakal menjelma dapat lah yang baru . kesihatan abah mungkin terjejas . disebabkan kesalahan makan makanan yang mendatangkan penyakit . jadi nasihat adalah jangan makan makanan manis, masin dan tolong berhenti rokok . 

\

tahun dua ribu dua belas, mungkin tahun yang biasa . ada juga yang luar biasa . ada manis , ada masam , dan gua akan coretkan dalam hati . apa yang gua pegang gua pegang . dan yes, gua masih belajar dari kesilapan gua . gua tak tahu la bila kapannya hati si pembenci gua ni dapat maafkan gua yang sangat la merindui mereka . ahh kesian bukan . dah macam bertepuk sebelah tangan . 

kejayaan gua pada tahun ini ialah
**dapat lesen P 
**result final yang memberansangkan
**thinking and just two . what the ...\

xie xie 

2 days to go . 



No comments:

Post a Comment