"aku punya satu seribu juta impian."

Friday, December 21, 2012

bila aku rasa aku sendiri

menaip dengan rasa amarah yang memuncak . maaf andai tuturan kata penyebab kehinaan

enam jam perjalanan mungkin tidak selama mana bagi perantauan dari jengkalifornia . mungkin tidak dapat memecahkan usus usus yang bersemadi di dalam sana . mungkin tidak mematahkan sendi sendi yang teguh berdiri di tubuh badan . walaubagaimanapun, perjalanan yang ditempuh dengan kereta banyak sini dan banyak sana, dapat memenat kepala fikiran, dan juga dapat melenguhkan sendi sendi tulang yang kuat melakukan kerjanya .

jika ada sang suami yang prihatin mungkin, dia boleh mengurut sana sini . mungkin dia boleh sediakan milo panas, mahupun horlick ais kegemaran, itu kalau mungkin, malangnya lambat lagi nak cipta tragedi itu .
apalah salah nya hargai sikit si buncit kerdil ini yang hanya setahun beberapa kali sahaja balik ke sana . ini kan tidak . terus menerus nasihati aku dan ternyata nasihat itu bagaikan sudah menghapus kan aku salah seorang dari ahli nya .

si buncit kerdil ini tahu salahnya , tapi kan ternyata elok menggunakan ayat yang lebih enak diperdengarkan .

xie xie

No comments:

Post a Comment