"aku punya satu seribu juta impian."

Sunday, December 30, 2012

tajuk tiada

assalamualaikum

pernah tak satu malam , duduk seorang dalam rumah . hujan lebat , petir sambar menyambar . tengok jam pukul 3 pagi . gaduh dengan buah hati . tetiba dengar bunyi anjing . itu takut disebabkan syaitan mungkin . kalau perempuan , biasalah tue . perempuan kan hatinya lembut .

pernah tak satu malam. . duduk seorang dalam rumah, hujan lebat . makanan tiada . masak tak geti . semalam tu buat satu dosa . tetiba rasa takut . dan tetiba tah kenapa menangis . ambil handphone, call orang yang rasa boleh cool down kan kita . takut itu mungkin takut kepada allah. tetiba nangis tanpa sebab . dah kenapa .

manusia tak lepas dari melakukan kesalahan . repeat . tak lepas dari melakukan kesalahan . tak kisah la , kesalahan kecil sekecil cacing ke . kesalahan besar sebesar gajah ke , asalkan ada kesalahan ., selagi bernafas selagi itu melakukan kesalahan .

itu bukan persoalan . persoalan yang bermain di minda penaip ini ialah , sampai bila je nak lakukan kesalahan yang sama ? buat dosa, rasa sebe salah, minta ampun kat allah, nekad tak nak buat lagi benda yang sama . tup tup tak sampai sebulan buat lagi . eh dah kenapa

mungkin tak serious .


macam mana nak serious . hai tak tahu lah .


Thursday, December 27, 2012

semalam

al kisah tersebut la kisah . seorang ibu solehah yang taat dan sabar pada sang suami . setelah sembilan bulan berhempas pulas menganggkat perut yang diisi dengan seketul daging yang lama lama menjadi besar . minum susu setiap malam . jaga makan dan minum . tiada kerja berat yang dilakukan . dan segalanya

maka pada hari itu , sedang enak melakukan kerja harian , maka keluar lah dia bidadari syura (heheh) yang comel tapi hitam . tapi kata minum susu setiap malam . abaikan . 

malas mahu menaip . terasa seakan kekok . jadi hanya cebisan yang dapat dicoretkan .


senyuman ikhlas ku tujukan buat yang wish tanda ingatan di hari lahirku . walaupun hanya kata kata . tapi kata kata itu semua merupakan satu doa .  a big hug from me :) 


wish saya termakbul . janggal bukan . dah umur sembilan belas tahun baru dapat benda ni . alahai . biarpun tak besar mana . bagi gua dah besar dah ni. walaupun tak lembut mana . boleh lah bawak tidur . walaupun boyfriend lu kaya raya . tapi boyfriend saya kaya dengan kasih sayang . walaupun suprisenya ala ala kadar . 


ini lah jadinya kalau dah excited sangat an an an an . sampai saya lupa nak take a picture . dah makan baru teringat . alahai . well . saya jarang tiup lilin . geli lah . tapi semalam saya tiup . ehh geli lah cakap macam gadis melayu . saya nak putar balik masa .

xie xie




Monday, December 24, 2012

kurang lagi 24 jam

kurang lagi 24 jam gua dah menginjak sembilan belas tahun
kurang lagi 24 jam gua dah tinggal kan lapan belas tahun
kurang lagi 24 jam gua tiup lilin dalam mimpi
kurang lagi 24 jam gua tak tahu kenapa gua excited


gua nak kereta 
gua nak samsung galaxy camera
gua nak blackberry10
gua nak bear besar punya 

saya nak jadi khalifah allah yang lebih beramal soleh 
saya nak jadi anak yang membanggakan orang tuanya
saya nak jadi adik yang sentiasa comel 
saya nak jadi pelajar uitm jengka yang cerdik
saya nak jadi seorang kawan yang baik 
saya nak jadi seorang teman hati yang menggembirakan :)

xie xie


Sunday, December 23, 2012

dua ribu dua belas


selang beberapa hari saja yang dapat dihitung melalui jari jemari yang cun ini . maka datang lah tahun baru yang dinamakan tahun 2013. bagi saya tiada langsung perbezaan di antara tahun ini, tahun lepas , dan juga tahun sebelumnya . tahun yang bakal menjenggah harapannya agar kembali manis sama seperti zaman kanak kanak dulu . 

rasanya molek benar kiranya saya menceritakan kembali detik 2012 saya . ahh persetankan skema ayat ini .

dua ribu dua belas memungkinkan umur gua sembilan belas tahun, walaubagaimanapun, disebabkan kelahiran yang begitu lambat, umur sebenar masih lapan belas tahun, dan itu masih kekal sehingtga detik ini . (tak lama je lagi . lu lek je) . pada umumnya . tahun ini tahun yang agak emosi . gua rasa gua banyak membasahi muka bumi ini dengan air mata . kerana sialan sialan yang datang menerjah . gua tak salahkan takdir , sebab gua yakin seratus peratus kalau ada malapetaka yang datang menimpa gua bertalu talu itu tandanya allah nak kurangkan sikit dosa gua yang menimbun banyaknya . jadinya bila gua ada dalam kubur nanti takdalah teruk sangat . ye dok !

dua ribu dua belas , gua di tahun yang kedua , semester yang kedua . harapan menggunung gua sajikan untuk sesi pembelajaran gua, sebab gua semangat nak cemerlang lagi. malang sekali , hasrat gua yang satu itu tidak kesampaian . gua terkandas, dek kerana syaitan yang terdapat dalam diri gua sendiri . gua jatuh bertangga tangga dan tak mampu berdiri di semester yang kedua ini .

cerita perihal cinta pula , era ini juga gua sangat lah degil nauzubillah . pergelokan cinta bagaikan orang yang sudah hidup 50 tahun lamanya . gua jatuh bertubi tubi bila setiap masa gua dikacau dajal dalam diri sendiri . keegooan yang ada dalam diri, membatas diri gua untuk mengungkap kisah lama yang sangat romantik . nasib gua baik , hingga saat ini gua masih kekal bersama si jantung hati walau ada lelaki pemikat hati . ammir hamzah bin rosli . 

perihal keluarga hanya sama . gua tak dapat pun ahli keluarga baru . bakal menjelma dapat lah yang baru . kesihatan abah mungkin terjejas . disebabkan kesalahan makan makanan yang mendatangkan penyakit . jadi nasihat adalah jangan makan makanan manis, masin dan tolong berhenti rokok . 

\

tahun dua ribu dua belas, mungkin tahun yang biasa . ada juga yang luar biasa . ada manis , ada masam , dan gua akan coretkan dalam hati . apa yang gua pegang gua pegang . dan yes, gua masih belajar dari kesilapan gua . gua tak tahu la bila kapannya hati si pembenci gua ni dapat maafkan gua yang sangat la merindui mereka . ahh kesian bukan . dah macam bertepuk sebelah tangan . 

kejayaan gua pada tahun ini ialah
**dapat lesen P 
**result final yang memberansangkan
**thinking and just two . what the ...\

xie xie 

2 days to go . 



Friday, December 21, 2012

bila aku rasa aku sendiri

menaip dengan rasa amarah yang memuncak . maaf andai tuturan kata penyebab kehinaan

enam jam perjalanan mungkin tidak selama mana bagi perantauan dari jengkalifornia . mungkin tidak dapat memecahkan usus usus yang bersemadi di dalam sana . mungkin tidak mematahkan sendi sendi yang teguh berdiri di tubuh badan . walaubagaimanapun, perjalanan yang ditempuh dengan kereta banyak sini dan banyak sana, dapat memenat kepala fikiran, dan juga dapat melenguhkan sendi sendi tulang yang kuat melakukan kerjanya .

jika ada sang suami yang prihatin mungkin, dia boleh mengurut sana sini . mungkin dia boleh sediakan milo panas, mahupun horlick ais kegemaran, itu kalau mungkin, malangnya lambat lagi nak cipta tragedi itu .
apalah salah nya hargai sikit si buncit kerdil ini yang hanya setahun beberapa kali sahaja balik ke sana . ini kan tidak . terus menerus nasihati aku dan ternyata nasihat itu bagaikan sudah menghapus kan aku salah seorang dari ahli nya .

si buncit kerdil ini tahu salahnya , tapi kan ternyata elok menggunakan ayat yang lebih enak diperdengarkan .

xie xie

Wednesday, December 19, 2012

dari situ ke sini

assalamualaikum 

dulu saya kat sana . sejak 3 minggu yang lepas saya tetiba ada kat sini . saya berhijrah . hijrah dari sana ke sini . orang kata hijrah untuk mencari kebaikan . saya angkat tangan angguk laju laju dan capai penghijrahan itu . 

bukan hijrah dari memakai hijab kepada menampakkan rambut yang nipis ini.
bukan hijrah dari duduk di kuala lumpur kepada duduk di sabah
dan paling penting bukan hijrah daripada islam ke kafir . nauzubillah . 

saya cuma hijrah untuk mencuba suasana baru dalam menuntut ilmu di bumi jengka . 

kesan
saya dapat mereka yang baru . perangai yang baru . suasana yang baru . jadual yang baru . dan boleh dikatakan semuanya baru .dan tentunya berbeza . tetapi masih ada yang istimewa yang tertinggal kat tempat lama . jadinya itu hanya dijadikan ingatan dalam hati . 

rasanya tak perlu bangkit tempat lama . bangkitkanlah cerita baru . ye dok . 
terasa malas pula mahu berbicara lebih lebih . takut nanti salah anggap pula . hai maklumlah . hidup ini kena jaga hati kebanyakkan manusia . kalau tersalah berbicara , makan hati nanti . bak kata lecturer interpersonal communication bahawasanya icom ini unrepeatable . tiba

saya sajikan anda dengan ini

cukup rasanya kalau saya katakan mereka bertiga adalah penguat semangat saya yang sudah lama luntur dek kerana air mata yang selalu sangat membasahi bumi jengka satu ketika dulu . doa saya moga moga ini permulaan dan terakhir . saya sedang cuba untuk mengenali mereka dan belajar dari yang dulu . :)


ini cuma sebahagian daripada penghijrahan saya . patutnya banyak lagi .tapi tah kenapa macam pemalu pula nak tangkap gambar . ada orang baru , malu ye ? alolololo . hijrah ini diharapnya diterima mereka . lupa cakap . dalam kelompok ini saya sangat pemalu . diam je lah . bila berbicara menggigil semacam . dah kenapa tah .

mohon ampun empunya gambar . saya curi gambar yang telah awak edit . 

oh ya . lagi beberapa hari yang boleh dihitung melalu tangan yang diberikan allah ini, akan adalah tarikh dimana seorang bayi perempuan di mana ibunya telah bertarung nyawa untuk membantunya untuk melihat dunia ciptaan allah ini . dan diberi nama saya lah tu . 

xie xie .