"aku punya satu seribu juta impian."

Thursday, October 25, 2012

bukan untuk boyfriend

bukan cara aku bertelingkah .
bukan cara aku bermasam
bukan cara aku berkelahi
bukan cara aku bertumbuk
bukan cara aku bermarah
bukan cara aku bercacian
bukan cara aku semua punca pergaduhan


mak abah bagi aku nama norlishafikah . agak sedap jugak la kan .
dulu orang panggil aku norli . norli dan norli 
tapi sekarang lebih ramai yang panggil dengan nama ieka . asalnya daripada cina. cina kalau panggil norli ,, nolin la norin la, noghli la . kesian diorang bebelit nak panggil norli. jadi aku decidekan panggil saja . dan melekatla nama itu hingga ke hari ini . ada je yang panggil norli . tapi dah jarang . kerana apa ? kerana kawan kan berlainan setiap tahun . 

ieka
hinggakan aku rasa nama ieka tak perlu wujud dalam hidup aku . masalah datang dan timbul bagaikan nama ieka itu ada badi . ya badi . aku pernah rasakan sebegitu bila aku mula rasa dunia menghukum aku serentak tanpa ada belas kasihan . bertubi tubi aku ditimba malapetaka . satu satu dan persatu datang cuba untuk mencari kelemahan . dan aku akui aku hampir jatuh bila tiada sapa disisi . aku gagah . aku yakin . aku kuatkan . aku pujuk hati. jangan ada kesakitan terpalit. 


norli
i really miss my day yesterday . with my friend . a lot of fun . a lot of memory to be memorizes
but now everything was changed . we are not a friend anymore . i dont know why . oh ya . maybe my fault . not maybe but yes my fault. suddenly i remember my friend said, "kau jangan salahkan diri kau 100 peratus , dorang pon ada salah, cuma kau terlalu lembut untuk tak menampakkan dorang tue bersalah" 

apa yang aku sedang beritahu adalah senang dan mudah saja . aku nak kita . dah diam 


No comments:

Post a Comment