"aku punya satu seribu juta impian."

Saturday, September 15, 2012

bila ada perubahan

assalamualaikum . diharapnya, entry ini entry terakhir sebelum tibanya final yang akan bermula pada 04/09/2012 hingga 19/10/2012 ini formal.
ini keribut . takda tudung kat kampung . aku beduk .

tulis panjang panjang sampai satu perenggan.
padam balik
tulis panjang panjang sampai satu tahap
padam balik
idea tolong datang tatkala wifi terbaik ada kat rumah mak abah aku niey
*********************************************************************************
cerita tentang part 2
Dulu ingat lagi masa part 1 menangis nangis hentak hentak kaki taknak pergi uitm jengka pahang tue. kenapa ? sebab tak nak tinggalkan pekerjaan, taknak tinggalkan family, takna tinggalkan buah hati, tak nak tinggalkan segala yang ada di kuala lumpur, seremban dan juga port dickson. taknak weyh taknak. berkali kalli aku mimpi tentang uitm.

Bila sampai result final, aku dapat dekan. aku bangga. aku rasa aku mahu belajar , dan terus belajar. sebab aku tak nak bayar PTPTN . sekurang kurangnya duit tue aku boleh la beli rumah . haha . takdalah nanti aku kena tindas dengan lelaki . kena mengena pulak . 

Aku masuk part 2 dengan harapan yang menggunug tinggi . berkobar memang berkobar. walaupun ada satu minit dalam kereta aku ternangis mengenangkan hutan belantara yang ada kat jengka tue . 


Rakan sebilik yang baru buatkan aku takut sikit nak hadap kehidupan walaupun aku bersemangat nak hadap pelajaran.  Dimulai dengan keadaan agak kekok . aku tabahkan . aku ingat lagi aku tidur bilik bekas roomate aku . aku cakap aku tak nak dok situ . aku cakap aku tak selese . 24 jam aku pegang hp nokia aku tue . terima kasih ammir hamzah. lama punya lama punya lama . aku semakin rapat . dan demi kesungguhan aku, aku rapat dengan mereka bertiga ,dan sangat rapat sehingga kami sembahyang gelak gelak . ada hikmah kenapa allah bagi aku dok dengan diorang . hikmahnya , aku menjadi seorang wanita yang pembersih . gila apa . 


Malangnya . tak semua yang kita harapkan menjadi kenyataan . memang hati mahu belajar . tapi sayang . aku terkandas . gua sedih gila yang teramat sangat bila prestasi pelajaran gua semester ini turun mendadak . gua semakin malas belajar. ashik la dengan tergelaknya, ashik la dengan sms nya, ashik la dengan segala keashikan yang ada . bila result mid sem keluar . datang segala kesedihan. menangis minta simpati . sorang tak nak dengar . 

Demi allah, aku takut semester ini . aku takut result kali ini . aku tak semangat bila aku rasa semua carry mark aku turun mendadak . malang malang malang .

padan la muka kau norlishafikah 


Lain kali tangkap gambar banyak banyak sampai dah tak tertangkap . acah acah cun kan . haa padan muka kau norlishafikah . Orang soh belajar yang kau tak habis dengan kegembiraan yang tak bawa apa apa keuntungan . badan pon makin naik . ashik makan ayam tak habis habis . otak pon beku kan . haa padan muka lagi sekali . 

**aku kecewa dengan diri aku sekarang . i'm not good enough for my family, my friend, my lecturer, and my boyfriend also** DOWN



No comments:

Post a Comment