"aku punya satu seribu juta impian."

Saturday, July 7, 2012

kali ini aku membisukan kata dari segala percakapan, aku butakan saja segala apa yang ada di depan mahupun benda yang ada di belakang. aku pekakkan gegendang telinga dengan segala tohmahan yang menimpa sanubari dara ini.  biar aku bagitahu kau sang teruna bahawasanya aku KUAT menghadapi alam rumah percintaan. take note,

kalau dulu aku laksanakan segala apa yang dipinta. bagai mencucuk di hidung lembu. bagaikan kena makan dengan nasi kangkang pon ada jugak . kebodohan aku bagai dipijak pijak menjadi semakin bodoh . nasib baik aku tak bodoh dalam melaksanakan tanggungjawab aku sebagai seorang pelajar UiTM jengka pahang . beruntung bersyukur nya kau bila aku tahu membezakan mana yang betul dan mana yang salah,


ya . aku tahu aku tak secantik semua sang dara yang berada di luar itu tapi aku ada hak untuk aku hidup di luar tue tanpa bantahan seorang lelaki yang belum tentu jadi suami aku ., maaf atas segala keterlanjuran kata aku ini . 

Dulu aku boleh hidup dikonkong oleh kau . sebab aku tiada alasan untuk aku bercakap dengan sang lelaki , tapi makin lama aku jalani hidup berumah cinta dengan kau , aku mula terfikir sampai bila jer kau nak aku dengar cakap kau sedangkan ibu bapa aku punya nasihat pon aku campakkan saja di tanah? fikirkan . 

Mungkin benar kata kata manusia di luar sana , bahawa wanita ini hidupnya memang perlu dikonkong oleh kaum adam. hey what the crazy rules. zaman jahilliah sudah berlalu . jika dahulu kala bayi perempuan dibunuh sebab takda ong katanya dan tika ini perempuan di bawah takhluk sang lelaki ? itu dinamakan adil ? sedangkan lelaki boleh lakukan apa saja yang dia nak . ? INI TAK ADIL. 


Benarkan aku KUAT ? aku masih mampu tersenyum dan duduk tepi pantai menghirup udara segar . engkau ? dah gilakan tak da aku ? ha-ha . aku tahu kali ini adalah salah aku . aku buat keras kepala aku sekeras batu kat belakang tue . aku dah macam oh kau sapa nak halang apa yang aku buat sedangkan kau pon tak betul. kalau benda tu aku rasa betul aku ikut la . tapi apa benda yang kau suruh aku lakukan itu bagaikan tak masuk dek akal bro . kanak kanak ribena pun tahu aku sama ada aku boleh ikot atau pun tidak . semata kau aku lepaskan benda yang aku sayang . ? benda yang sudah lama menjadi teman aku ? lagi sekali ku katakan wanita ada HAK untuk lakukan apa yang dia nak . dan kau belum salam lagi MOHD ALI untuk ambil aku menjadi hak kau . betul kan apa yang aku katakan ini ? 



siapa bilang aku tak sayang kau . siapa bilang aku tak cinta kau . siapa bilang aku itu ini malapetaka
. kau nampak kesalahan yang aku lakukan . kau nampak kebaikan yang aku lakukan selama ini ? bukak mata tanya jantung . kalau aku tak sayang aku tak berada di hati kau sang lelaki . kalau aku tak sayang dah lama aku melabuhkan punggung ku pada lelaki durjana di luar sana, kalau aku tak sayang aku tak diam bila kau memaki aku , kalau aku tak sayang ibu bapa ku takkan ketemu diri kau yang hensem tue . kalau aku tak sayang dah lama aku berjoli sakan dengan manusia yang kaki kikis tue . kalau aku tak sayang aku takkan bertahan ngan kau selama bla bla dengan karenah comel kau itu . kau fikirkan lah. betul atau tidak  aku sayang kau ini . kalau kau rasa ini adalah permainan seorang wanita . kau patut tahu banyak lagi wanita boleh buat . bukan sekadar ini . amek tahu . 

sudah la . berkata kata sampai kiamat belum tentu lagi kau fahami maksud aku ini. 

aku berharap kau tabah kehilangan aku . aku berharap aku tabah kehilangan kau . aku berharap antara kau dan aku tiada permusuhan . kelak kau dapat teman lain . moga moga kau tak berbicara tentang aku . aku jua sama . kalau ada air mata yang mengalir disebabkan keterlanjuran kata , maafkan lah . kalau aku kesakitan hati akibat perangai maafkanlah , jika ada yang ku cubit ku pukul maafkanlah jua . dan jika ada baby dalam perut ini nikah lah aku .joking ! 


aku mempunyai buah hati baru . dia akan jaga aku selama kau tiada di sisi . aku akan anggap dia anugerah untuk kita . sebab kita tak da baby . ha-ha . moga moga kau selamat disana dan aku di sini . akan sentiasa merindukan mencintakan segala kenangan tomahan dan kata kata kau wahai pujangga, berkenalan dengan diri kau sedikit dan tak kurang hebat nya kau mengenali aku mengajar kita erti kehidupan , 

kalau kau terbaca : jangan kau nak fikir benda apa yang sepatutnya kau tak boleh fikir sebab aku hanya mencintai menyanyangi meminati menyukai kau saja . ambil kisah okay . bye . 





No comments:

Post a Comment