"aku punya satu seribu juta impian."

Saturday, April 7, 2012

penipuan

rina dan ieka

gamba di atas tada kena mengena dengan tajuk yang cuba disampaikan .

macam gampang kan kalau kita menipu ? dah la dapat dosa satu hal . dengan allah satu hal . dengan manusia lagi satu hal . kalau buat dengan allah , kalau kita taubat , boleh lah agaknya dosa itu diampunkan . tapi kalau dosa itu berkaitan dengan manusia . acano nak wat tue jang oi . dah la manusia niey susah nak maafkan owang . orang . sebabnya mereka ini semuanya ego . termasuk la aku . 


itu kalau manusia . 

kalau tipu hati acano lak ann . huh . rasanya penipuan hati lah paling menyeksakan dan paling menyesakkan . sapa manusia yang tak pernah tipu hati dia . cuba cakap ? takda sapa dalam dunia niey tak pernah tipu hati dia . walaupun dia cakap dia tak tipu . dia ikhlas dalam segala benda yang dia buat tapi dia still tipu . still tipu walaupun hati dia menidakkan dan walaupun dia sengsara dan segalanya mungkin disebabkan ke egooan diri dia sendiri . yes . ego . 


agak-agak apa benda yang kita selalu tipu kat hati kita ?

PERASAAN

itu semestinya . 

lebih lebih lagi remaja macam kau . haha . dan remaja macam aku . masa ini lah hati kita selalu dipermainkan . 

dan sebagai seorang remaja perempuan . 
pastinya cinta itu menyakitkan kalau tak kena gayanya . 
'
ahh persetankan segala ayat pasal cinta ini . 

ok back to my storey just now . 

kesian hati kita kan kalau kita tipu dia . dah la banyak kerja dia dalam proses dalaman badan kita nieyy ,  patu nak tanggung penipuan kita pulak . apa jahat la kita niey kan ,. ? hmm. 


tipu tue dosa kan ? 
kalau tipu hati sapa dosa 
kita ?

minta maaf kat hati awak tue cepat .!


hati maafkan tuan kau k . tuan kau tak sengaja menipu diri kau . semuanya untuk kepentingan orang lain . 
untuk kebahagiaan orang lain
untuk kesenangan orang lain

tuan kau yakin kau kuat untuk mengahadapi segala yang kau dapat . 

ala . lek la . tuan kau baru 18 . kau mesti tolong dia kuatkan hati dia k . 

apa aku merepek niey . ahh persetankan segala benda yang berlaku .