"aku punya satu seribu juta impian."

Thursday, October 6, 2011

Lapan bulan mengenali CINTA

Assalamualaikum ..

entry saya kali ini dibuat ketika saya sedang berduka lara memikirkan apa yang akan berlaku apabila saya tiada kelak .

tak lama lagi sayan akan pergi meninggalkan zaman keseronokan duniawi saya ini . tiada lagi kebahagiaan ,tiada lagi senyuman manis yang akan dilakukan . saya akan tinggalkan segala benda yang saya suka sepanajang saya menetap di kuala lumpur .

umum sudah mengetahui bahawa saya akan pergi BELAJAR di JENGKA PAHANG pada 16 haribulan 11. yakni sebulan lg . hahaha . tayah la na berita sanagat kan . hehe . ok . sebelum aku berhijrah aku akan tinggalkan manusia yang aku sayang di kuala lumpur nyh . jika dahulu nya aku menangis apabila ingin berhijrah ke kuala lumpur lalu meninggalkan para sahabat yang berada di sekolah . kini sekali lg aku mngalami situasinyer . aku akan pergi tinggalakan para sahabat di Berjaya Timesa Square.
amacam lawa tak board ini . ? aku banyak haiskan masa aku di sini berbanding rumah . inilah rumah kedua aku . hha . nyh tmpat kerja aku lah . kedai kasot .Lot 4_45 Berjaya Times Square dan aku takan lupa tmpat nyh . susah senang bersama .

perkenalkan para sahabat sejak 14 Febuari 2011...


hahahaha , cubtakcuntak . terbaek wokkk . ini gadis nama dya yaya . tak ingat plak nama penuh dyer . apa yang korang perlu taw la kan . dya nyh sudah kawen ok dan mempunyai seorang anak . dya ny kerja sebulan jer . patu berhenti . sebab-sebab yang tak dapat dielakkan .. yaya ny la melayu pertama yang kerja ngan aku selepas aku berkawan ngan budak myanmar dan budak cina .

amacam bro ? ada lelehan di bibirmu . yaa. saya tahu ini budak sangat gorgeous . nama dia mia . aku panggil mama mia . hahah . stylo doe . ini budak kuala lumpur asli punya . dia nyh pandai bergaya wa cakap lue . wa pon jeles tgk semua aksi-aksi dia. haha .dia kerja selama seminggu . hahahahahaha ... ngok ngek tol budak nyh .

haaaa.....comel tak kanak-kanak nyh ??/haaa nama dia tem . nama betol emmmmmm tataw la . haha . sebenanyer dia nyh sahabat kepada yang atas nyh . mereka masok dan berhenti sama-sama . haha . atas sebab tetetetetetetetete . tanak cter . haha .

. haa.. kan saya dah cakap mereka nyh pandae mngayakan sesuatu benda . bila nmpak camera jer . ya allah tengok lah . menarik kan . yang baju waner unggu tue chomel kan . nmer yer aida . hahaha . sungguh chumel . tambah-tambah lagi kalau dya makup . cun habis . dya berhenti sebab samabung belajar . n yer kejer selama sebulan . ok . next please.

hahaha .amacam ada mintak penyepak tak muka kami berdua ??hahha . nama dia kuza . tayah na pelik sangat la kan . sebenanyer dia nyh budak indonesia . tp da lama menetap di kuala lumpur . kiteorang semua sayang kat dia nyh . sebabnyer sia nyh ashik-ashik gelak . tah apa yang lawak ntah kan . aku sayang dya nyh . hehe .

. haaa jangan nak amek kek tue . aku punya . ahhh tiba-tiba.  jangan ada yang terkejut bil aku bagtaw yang dya nyh da kawen n dah ada 2 anak . macam hebat kan para sahabat aku nyh ?? by de way la kan nama dya ekin . aku panggil kak ekin . chumel kan . sayang akak walaupon mulut lue siket ada cibai . ahahaaha

tadaaaaaaa. inilah dya kakak yang paling aku rasa la kan kalo aku jadik dya dah lama aku bunuh diri aku nyh  . hahah . na taw kenapa tak . sebabnyer dya nyh walaupon dya lagitua dr aku tp aku layan yer macam aku nyh yang lg tua dr aku . hahaha . gila kuasa . haha . umoq dya 26 tahun nyh . n tak lama lg bakal mendirikan rumah tangga . hahaha . oh yaa... namer dyer kak zila . nama pakwe yer rozi . nnty kawen dapat anak namer Rozila . hahaha . beng2

so missss diz tyme . baju puteh tue adalah sahabat dan juga supervisor besar aku . nama yer kuan . dyer marah dyer senyum semua aku dah biasa dah . da ta heran dah kalo yer marah sebab nanty yer ok balik . hahaha . semua takot ngan dya taw. yang tengah2 tue plak . kak mira . yer kawan bek kepada kak zila . baru jer masok kerja , yer pn salu sangat dgar masalh aku . alah taper kak nnty ika da tader da tayah dga dah .

ok lah rasa nya ini jer gamba yang ada di camera aku . aku pasti dan sure punya kan rinduuuuuuu kat dowang nyh . tah bila akan jumpa lg kan . bila da na g pahang nnty . macam maner aku na balik port dickson lah na balik seremban la na balik rawang la . hahaha .

untuk para sahabat vetini dan juga para sahabat di times square :
ieka da nak pergi nyh . ieka mintak maaf kalau ieka ada wat korang saket haty ker aper ker . percayalah ieka sayang korang sangat sangat taw . susah senang kita bersama . kalau ieka nanges jer mesty korang bg semangat . kalau ieka wat lawak korang gelak walaupon kekadang lawak tue tak mnjadi . kalo ieka kener marah ngan kuan mesty korang tewnangkan ieka . terima kaseh . walaupon baru kanal . kita da rapat sangat . sayang korang la .
~nyh ader beberapa nasihat~
KUAN nanty jaga diowang taw . u jangan mara-mara ta tentu pasal taw nnty dowang lari u jugak yang susah kan . kalau lapa makan nnty u lapau ashik marah jer
KAK ZILA nanty akak jangan sedeyntaw ieka da benty nnty . kuza nagn kak ekin kan ada . jngan givup kalo kuan soh wat etu ini . call jer ieka . taw . soory taw ieka salu ketuk paler akak .
KAK EKIN akak jaga diri taw . pilihlah yang terbaek untuk diri akak k . jaga anak-anak . hahaha 
KUZA hmmm  . tingkatkan lg mutu bahasa melayu anda ok ? hehe . moger berjaya dalam spm. :)

tok kak nita,kak zura,jasmine,rajes,liss,ziey,kak nor,ayoi, dan semua bangla yang kenal ieka . hahaha .. bai. bai semua . semoga kita jumpa lagi



 assalamualikum . waalaikumsalam . :)




No comments:

Post a Comment